Sales
Het verkopen van je producten en diensten aan klanten heeft primair betrekking op de waarde die het vertegenwoordigt in de ogen van je klanten. Je moet in staat zijn de klant te begrijpen om te kunnen bepalen hoe je hun leven vervolgens kunt verrijken of verbeteren. Verkoop gaat ook over het aangaan en onderhouden van relaties met klanten. Hoe je met klanten omgaat, bepaalt of ze tevreden met je zijn, blijven terugkomen en of ze je producten of diensten aanbevelen bij anderen. Verkopen gaat ook over waar je organisatie voor staat en waarom het bestaat, zodat je boodschap of missie kan resoneren bij de juiste groep mensen. Deze zaken lijken vrij normaal en doodeenvoudig te zijn en toch zijn veel organisaties ze vergeten.
Het punt is...
Wanneer je langdurig succesvol wilt zijn dan draait alles om de klant een tweede, derde of vierde keer bij je terug te laten komen. Dat moet de prioriteit zijn. Wanneer klanten ontevreden zijn en weglopen, wordt er niet goed met ze omgegaan, worden relaties niet goed onderhouden en wordt onvoldoende duidelijk gemaakt hoe waardevol je voor ze kunt zijn.
Meer bereiken met minder inspanning? Stuur een bericht naar rico@rjrconsulting.nl voor een persoonlijk advies of check www.rjrconsulting.nl voor meer informatie.
Reacties
Een reactie posten