Mensen maken je organisatie
De pakketbezorger die bij ons door de buurt rijdt, zie ik dagelijks met een glimlach op zijn gezicht. Hij heeft zichtbaar en oprecht plezier in zijn werk en kent iedereen in onze buurt bij naam. Zijn prettige uitstraling levert hem een enorme goodwill op. Het heeft buren uit onze, maar ook andere straten, gestimuleerd om geld in te zamelen voor hem met Kerstmis. Zijn enorme gunfactor maakt dat wij, net als onze buren, geneigd zijn hem wat meer te geven dan we normaal gesproken zouden doen. Dat dwingt hij op een positieve manier af.
Personeel zoals onze pakketbezorger is het ideale uithangbord voor je organisatie en tilt het naar een totaal ander niveau. De manier waarop ze met je klanten omgaan, bepaalt voor een belangrijk deel hoe klanten over je organisatie zullen denken.
Het punt is...
De waarde die je product of dienst toevoegt voor je klanten bepaalt hoe (financieel) gezond je organisatie is en hoe succesvol je kunt zijn. Je personeel levert voor een belangrijk deel deze waarde en bepaalt hoe hun ervaring is. Het zorgen voor personeel, hen helpen bij hun ontwikkeling en plezier laten ervaren in hun werk, vergroot de waarde van en de ervaring in de ogen van klanten. Dit lijkt me een zeer waardevolle investering.
Meer bereiken met minder inspanning en je organisatie naar nieuwe hoogten accelereren? Neem contact op via rico@rjrconsulting.nl of check www.rjrconsulting.nl voor meer informatie.
Reacties
Een reactie posten