Wat wil je nou echt?
Wanneer mensen naar een plastisch chirurg of cosmetisch arts gaan voor vollere lippen of een strakke huid, is dat dan echt wat ze willen, of willen ze eigenlijk meer zelfvertrouwen? Als klanten om een cultuurproject, leiderschapsontwikkeling of het optimaliseren van een onboardingproces vragen, is dat dan echt wat ze nodig hebben? Zal het de gemoedsrust bevorderen, de fundamentele problemen oplossen en de omstandigheden in de organisatie aanzienlijk verbeteren? In veel gevallen is er een groot verschil tussen wat mensen werkelijk nodig hebben en waar ze werkelijk om vragen.
Het punt is...
Door een laag zelfvertrouwen zijn mensen vaak niet in staat om precies te vragen wat ze nodig hebben. Ook durven ze de onderliggende problemen niet te benoemen en te erkennen welke rol ze daarin hebben gespeeld, uit angst voor de mogelijke consequenties. Wanneer je niet vraagt om zaken die je eigenlijk wilt of nodig hebt, is de kans groot dat je ze ook niet krijgt. In de meeste gevallen krijg je namelijk precies wat je vraagt.
Reacties
Een reactie posten