Waarde
Voor elke klant is de waarde die ze ervaren en ontvangen het belangrijkst. Het is niet relevant hoeveel tijd, energie of geld in je product of dienst is gestoken of welke kosten je ervoor hebt moeten maken. Desondanks baseren veel bedrijven hun prijzen op deze factoren, terwijl het voor klanten geen enkele waarde vertegenwoordigt. Je devalueert of reduceert jezelf tot iets wat heel onaantrekkelijk is en zet je organisatie onder een enorme prijsdruk.
Niet voor niets is in de afgelopen paar jaar een patroon ontstaan bij veel bedrijven. Ze verhogen prijzen door hogere kosten en inflatie, zonder extra waarde toe te voegen of de kwaliteit van het product of de dienst te verbeteren. Sommige bedrijven bezuinigen zelfs op de bedrijfsvoering, reduceren de waarde of kwaliteit van hun dienst of product en verhogen de prijs. Op die manier zal de kaars aan beide kanten branden, zullen klanten geïrriteerd en teleurgesteld raken en vertrekken naar betere alternatieven.
Het punt is...
Focus op de waarde die je toevoegt met je product of dienst en baseer daar je prijs op, niet op gemaakte kosten of spendeerde tijd. Klanten willen waarde, resultaten, gewenste uitkomsten en gemoedsrust. Door deze waarde voor klanten te creëren, zal je geld verdienen en succes boeken met je bedrijf.
Meer bereiken met minder inspanning en je organisatie naar nieuwe hoogten accelereren? Neem contact op via rico@rjrconsulting.nl of check www.rjrconsulting.nl voor meer informatie.
Reacties
Een reactie posten